En dag utan civilisation
Dagen började rätt så komiskt, nästan så att jag kan garva åt det! Pappa gör bort sig, Adam spräcker ÄNDA paret brallor han tog med sig hem från Mora, själv står man mitt i alltet. Typ som när man står i en korsning och bilar kör åt olika håll och man bara står! Sen drog dom till stan och kvar blev jag i korsningen. Allt är rörigt, allt är hemskt! I morgon är det jul, och jag vill verkligen INTE!!! Jag vill inte.
Det ända som driver mig är den 26-27, tänk att livet kan vara så lätt (ibland). Slippa päronen, dra till Mora och få andrum en sekund! Morapinglan blir bara ett plus, jag behöver ny energi, jag behöver kraft! Både sjukan och julfan tar kålen på mig. Jag vill upp till ytan och andas igen!
Är jag den ända som inte gillar jul???



Ett liv utan kamera :O
Att kliva upp och inse, hur är det med världen? Att inne på HM i provhytten märka att min käraste ägodel har frusit :( Min kamera har gått i sönder av kylan i Vemdalen... Vem är så dum att hon går ut och fottar i -26 :/ Alla vet nog svaret på den frågan...
Att hela dagen velat gå ut och fotografera lite härliga vinterbilder, men sedan insett att det inte går. Nu äre väl bara att samla ihop lite hum (mycket) slantar och ta sig i väg till stan och skaffa sig en ny! =)



Skidor, mitt liv i en cirkel
Vinter och kärlek, vinter och snö!
I går tog bror mig och far till Ånnaboda, så gött att inte behöva vara ensam barn längre! Vi åkte skidor, det kändes bra! =) Jag orkade att trycka, jag kände flytet! tävlingarna uppe i norr, "Auridsjaur"  blir väldigt viktiga! Hoppas att jag har en lika härlig känsla dom dagarna som jag hade nu! Snart blir det iväg till 500 meters rund slingan igen, HAPPY FRIDA =)

2 kommentarer

eva

27 Dec 2009 20:18

orka bara läsa de om kameran, men va fan frida!!!!!!! ursäkta men I D I O T

puss :)

Friida!

28 Dec 2009 12:55

Eva, du vet ju hur jag är. Blond och blåst xD

Kommentera

Publiceras ej