Hemma i Örebro igen oplanerat efter bara en vecka känns ju lite så där halvt surt. Men jag klarade faktiskt inte av att vara där uppe. Som ni nog har förstått har jag slagit i huvudet, men jag har inte förklarat hur, eller vad som hände! Kanske dags nu, typ 6 dagar senare xD

Vi blir nollade på skidgym, de äldre eleverna hittar på galna grejer som vi yngre lär göra annars blir det bara värre.. Nu var det irrländskjulafton, 20 varv kring en rullskida... Sen skulle vi springa ner för en backe och växla till nästa, jag halkar där någonstans och eftersom jag är yr, vänder jag mig i luften och gör fallet dubbelt så långt och landar på övre delen av ryggen för att dunka huvudet i marken.. Det här minns jag inte. Sen hjälpte alla mig och det blev en kväll och övernattning på akuten.. När jag gick hem på onsdagen efter lunch så var jag glad att det "bara" var en lättare hjärnskakning! Så skolan skulle jag vänta med tills på måndag och så, men det var ju inge speciellt. På fredagen när jag går runt i min lägenhet krampar det till i nacken och jag kan inte hålla upp det, jag ringde brorsan och han kom sen beslutade jag, bror och min tränare att vi skulle ringa till sjukan igen, sagt och gjort! De ville att vi skulle komma tbx, för så där skulle det inte vara...
När vi lämnade sjukhuset och akuten för andra gången på 3 dagar var det med diagnosen whiplashskada i nacken.. Så nu vet jag inte hur länge det dröjer tills jag kan göra lätta grejer igen, skolan få vänta någon vecka.

Jag hade verkligen klarat mig utan det här, det värsta är nog att det tar lång tid... Men mitt mål är att kunna vara med på snölägret i bruks i alla fall!!! (början av november... ) Men men, en olyckshändelse händer alla! Kanske dock lite för ofta mig.. ;)
Lite minnen som piggar upp miig(a)

Kommentera

Publiceras ej