Usm i Bergebo (Borlänge)
Fredagen sammanfattas kort:
Distansen, förjävligt väder, isfusna tår men med ett leende på läpparna tillsammans med Lina :D
Garphyttingarna åkte skit bra, jag tycker inte att placeringarna är de viktigaste, huvudsaken ät att man gjorde sitt bästa! Att det resulterade i att vi fick en 2a plats till klubben genom Axel är bara ett enormt plus. Middagen på kvällen var sjukt kul, tänk att vi var 8stycken Garphyttingar där, 3 tjejer och 5 killar... Joel Lager är så jävla hootie!! Den avslutande repliken glömmer jag nog aldrig, seriöst vilken asgarv alla bröt ut i! Knäckebrödsdansen som följde var dock inte lika mysig eftersom vissa miss tajmningar visade upp deras stolthet till fullo ;)

Lördagen sprint... tre ord Snöstorm, Nervöst och tävlingsdebut.
vädret, så jävla ovärt....
jag har aldrig i mitt liv varit så nervös, att stå och skaka innan start, att inte veta vad längdskidor är... Att under uppvärmningen vara tvungen att fokusera på att sätta fram ett ben i taget - HEMSKT vare! Och när man kom i mål efter att ha åkt 800 meter inte kunna gå för att magen har fått sig en törn av det nervösa :O Jag var blek som snön och helt väck...

Söndagen stafett.. En mening GARPHYTTAN ÄR BÄST OCH SÅ ÄRE!!!
Det spelar ingen roll att det var Domnarvet som stod överst på prispallen i herrklassen inte heller att det var Stockvik som stod överst bland damerna, Garphyttan hade lätt roligast! Vi kämpade in i det sista, Olivia på första sträckan gjorde ett förjävligt bra lopp, jag skojar inte - och hur trött hon än var så såg jag glädjen och det smittades över till mig! Jag stack ut på 2.5 kilometer jag slappnade av och hittade glädjen. jag tog en placering och INGEN åkte om mig, inte ens killarna i mixen som startat straxt efter! Att Malin gjorde ett grymt lopp även hon på sista är inte att förkasta, att vi tre tjejer helt vanliga tjejer från örebro trakten kan samla våra krafter och bli 9a på ett sm, det är för fan BÄST!!! - och vi var nog dom som efter helgen kan ha det störta leendet på läpparna utan att ha rört pallen! Grattis boys till 2a platsen, ni är kungar! -Fast det visste vi redan(A)

Helgen samanfattat: För grymt gäng och snacka om glädje i vår åkning!

(bilder kommer nog)

2 kommentarer

gurra sssssss,rullskidor youknow

05 Jun 2010 21:36

vafan mitt lag vann ju!!:D:D:D

Friida!

05 Jun 2010 22:21

Men du är en töööööööönt xD

Kommentera

Publiceras ej