2011 slår allt tidigare både med klantighet och galenskap. Men bäst av allt, det har varit alldeles underbart!

Året började på järntorget med underbara vänner, sen har det rullat på. Stack till en studio och blev fotad, drog till Norge och fotade bror på JVM.  När det närmade sig JSMlängd passade jag på att trilla ned för trappen och var nära på att slita av något ledband i tummen, har fortfarande problem.. Jsm gick skit, försök aldrig att tävla med staven fast tejpad i handen, det fungerar inte. Sen rullade våren på, blev inlagd på sjukhus pga. trolig blindtarmsinflamation, men som bara visade sig vara någon inflamation i något näranliggande. Körde även mitt första och sista intervallpass med skidgym. På 17 maj drog jag till Norge en till gång, denna gång för att spela på deras nationaldag, wiihoo! Plötsligt var det bal och brorsan tog studenten, hur hamnade jag i studentkören?! Men ett minne var det lätt. Sommarjobbet var plantsättning, aldrig gjort något roligare, eller? Tjänade några ören men brändrygg och migrän präglade min tillvaro då.

Äntligen fick jag också sommarlov på riktigt, fick två veckor utav riktigt bra träning - dock med varierad framgång (hehe). Drog till kusten och blev sjuk, snackade med läkare, diagnos allergisk mot luft (?) Hängde med till oringen, svimmade på en bajamaja och 6e tillbringades kortspelandes i en husvagn. Stack till chili på antibiotika och hade mitt livs stunder där. Satte mig på fel buss när jag skulle till Frizon och hälsa på, sorry Sven att du fick vänta en massa på marieberg, jag ville ju kolla landsbygden i Mosås... Flyttade upp till Mora och började 2an fortfarande sjuk och utan diagnos. Tog en massa blod och snackade med läkare hit och dit. På slutnollningen för de nya eleverna blev jag hyber dålig och helt väck. 160 i puls när jag tog en proemenad, då bestämde jag mig för att Mora skulle få en månad. Var jag fortfarande sjuk då flyttade jag hem. Vintrosafolk kom och mös med mig i lägenheten sista helgen innan jag gav upp den drömmen. Runt den 20 september började jag i Örebro, på Risbergska - "skolan som har allt utom trappor". Lätt det bästa valet jag gjort under 2011, galet tungt att ta men med facit i hand så var det det ända rätta! Sista månaderna på året var lugna, många fikastunder med underbara vänner. Jag har även insett att bo själv inte är någonting för mig. Efter 5 månader av sjukdom och väldigt bristande träning är jag äntligen frisk nu. Skitsamma om det var hjärtmuskelinflamation eller virus, jag mår bra nu!

Förutom allt detta har jag träffat massor utav nya vänner, utvecklat mitt fotande men framför allt utvecklats som människa. Jag lyssnar mer på kroppen än någonsin, jag har tagit bort alla "måsten" och har sänkt kraven på mig själv. Jag har vågat fråga någon om dens nummer, utan att få det utav någon annan, jag har vågat varit Frida ända ut i fringertopparna.
Nu hoppas jag att 2012 blir minst lika galet bra,
GOTT NYTT ÅR!