Snart har chocken lagt sig, snart kan jag andas ut. Eller jag kan redan andas ut, men paniken var ett faktum och vill gärna hänga sig kvar. Går till tågstationen i tid, vill verkligen inte missa tåget hem pga. kö till biljett automaten, men det var ingen kö aaaas nice! beställde min resa och den bad mig sätta in kortet och betala 424 kronor.. Resorna hem brukar kosta 283, jag visste att jag hade 400 på kortet.. KUL! Ringde hem och märker, min mobil fungerar inte.. Startar om den, gråter lite inombords och den funka! Mamma svarade och jag ber na fixa mer pengar på kortet hon lägger på och minuterna tickar, när jag fått klartecken att jag hade pengar tickar klockan över 16.25 (tågets avgångstid) så att man inte kan beställa till det tåget längre.. Jag springer ut till konduktören och bara jag hann inte beställa innan klockan var över avgångstiden, hon bara hoppa in vi löser det! jag tog mina grejer hoppade in i tåget, fick hjälp av en underbar dam TACK!!! Konduktören kom och nu är allt löst, men kul att det ALLTID är fel på den sketnans automaten. Hade jag int kommit med detta tåg hade all min stress, all min jäktning och hela min kväll varit förgäves.. Men nu tänker vi framåt och 5 dagar i min hemstad!

Hahaha, det hade kmt bilder i fall jag vetat var minneskortsläsaren sitter(a)

Kommentera

Publiceras ej