Finns det något bättre än att skratta och le? Allt blir inte alltid som tänkt, ibland går ingenting ens väg, men det kommer alltid en vändning, tidsnog. Gårdagens besked hos kirpraktorn gjorde mig helt stört lycklig, min huvudvärk har nästan försvunnit och testerna var mycket bättre än tidigare. (wihoo) Jag behövde inte boka in en tid fören om två veckor. DET är lycka,
 
Det snöade häromdagen och det betyder att snart är det vinter. Det är jul om mindre än 2 månader och tills dess är det den bästa tiden som finns. Julstöket. Jag har längtat i 10 månader på denna period, bakning av lussekatter, knäk och annat smarrigt. Det luktar levande ljus och julmusiken ljuder i huset, snön lägger sig som en ljus matta över naturen och det bästa av allt: fixandet med julkort. Sen ska julklappar fixas och enligt mig är det roligare att ge än att få. För visst har det sin charm att gå runt på stan i en skön jacka och med riktigt varma vantar - när man öppnar munnen ryker det lite grann av värme som möter kyla. Man träffar en vän över en fika när det är som stressigast och hjälps åt att komma på den "perfekta" julklappen. Sen kan man sitta där på julaftonskvällen med ett leende på läpparna och njuta över att få sprida glädje.
 
Jag är kär, kär i livet
 

Kommentera

Publiceras ej