Nu är allt klart, kan inte själv förstå att det redan är dags. Väskan är färdigpackad och rummet städat. Tänk att jag inte får återse mitt kära rum på ett helt år. Lördagskvällen med mina fina vänner var underbar. Tänk att samla de bästa under en kväll och bara njuta. Det känns tungt att åka ifrån er mina vänner men jag vet också att när jag åter går på svenskmark kommer ni att vara vid min sida. Jag vet att under mitt år på andra sidan jorden kommer ni att vara inom mig. 
 
Men nu tänker jag framåt, jag är redo. Äntligen har dagen då flyget lyfter kommit.
 
Mitt år går dels att följa på denna blogg men min reseblogg, den som kommer att uppdateras regelbundet, heter onceinalifetime.webblogg.se och återfinns här. Nu ska jag ta en dusch och sen säga hejdå till min kära familj. Hörs när jag är framme bloggen.