Julafton är över och nu juldagen börjar lida mot sitt slut. Kylen är full med julmat och julgodis som väntar på att bli uppäten. Gårdagen började med att min kära bror, som för övrigt var rätt så stilig igår klampar in i mitt sovrum och spelar bjällerklang på visselpipa och drar upp rullgardinen med en smäll och övergår till att sjunga "goderafton". Jo tack julaftonen hade börjat. Jag körde sedan ett styrkepass ute i logen för att ha samvete att äta så mycket jag ville hehe. Maten intogs tillsammans med farmor, farfar, och ena kusinskaran och så klart mamma och pappa och kära bror. Sedan blev det lite lek i väntan på Kalle, kusinerna frågade flera ggr om de fick gå och leka istället för att kika på Kalle.. ackack. När det blev dags för att öppna julklapparna utbrister en av mina kusiner "det är för mycket julklappar, jag klarar det inte". Jag själv måste ha varit väldigt snäll i år, mest blir det studielitteratur men även lite smått och gott. Kusinerna blev tröttare och tröttare och mer och mer bitska på varandra, själv väntade uppdraget att hålla sig vaken fram till midnattsmässan klockan 23.00. Sagt och gjort.
Julaftonen var precis så där som den ska vara, det bästa var att vara tillsammans. Att bror var hemma.




Juldagen kom, jag tog sovmorgon. Vid halv elva gick jag upp för frukost, pappa och Adam gick ut och sprang. Min nacke hade hållt mig vaken stora delar av natten, så snäll så att jag fick en ny nacke av tomten hade jag inte varit. Det får bli uppdraget för detta år! juldagslunch med kalkon stod på programmet, farmor och farfar skulle komma över på trerätters. Mysigt och gott. Jag avbröt fixet inför lunchen för en prommenad i solskenet, andningen blev rök när den lämnade munnen. Termometern visade -8°, himmlen var klarblå och snön var knastrig mot skosulan. En perfekt dag för kameran. Adam åkte vidare mot Falun så nu är det tillbaka till vardag. I morgon väntar träning och antagligen ännu mer mat haha
 
 God fortsättning!