Livet rullar på. Jag älskar verkligen mitt jobb. Jo men visst efter 8h 4dagar i raken endast sittande i kassan så blir det lite drygt men fortfarande så ger det mig tillbaka så mycket mer. Snart är sommaren över. Om mindre än två veckor tar sommarschemat slut. Vad som händer sen vet jag inte. Jag har inte sökt ett enda jobb i Örebro så det är en lååång uppförsbacke. Jag har sökt om förlängning här, men det har jag inte fått svar på än. Så vad som händer i mitt liv om en månad är en stor fråga, det enda säkra är i alla fall att det blir en förändring till den drömvärld jag lever i just nu.
 
Lärare eller sjukgymnast? Frågan är. Mitt mål är att hjälpa människor, helst i situationer de inte klarar av att lösa själva. Jag har funderat på socionom men funderat på om jag är tillräckligt stark för det. Ungas psykiska ohälsa, som är ett stort samhällsproblem och något som jag själv fått se på nära håll, är något som jag verkligen skulle tänka mig att jobba med i framtiden. Men frågan är än en gång, är jag tillräckligt stark?
 
Idag styr vi mot Liseberg, det blir en dag långt i från det vanliga i alla fall. En dag utan att behöva tänka, en dag att umgås med fint folk, skratta och bara ha det allmänt gött. 
 

Kommentera

Publiceras ej