Jag anlände till Örebro vid torsdagslunch, mötte upp favorittjejerna och babblade gärnet under ett par timmar. Mina fina vänner. Sprang ett varv på hindersmässan och konstaterade att marknadsgodis inte alls är så där gott som man tror. Kom hem, träffade bror - en riktig energipåfyllare. Och fick äntligen gå loss i köket, blev både favorit kycklinggrytan och en tårta till brorsan som fyllde år i veckan som gått. Galet att han fyller 25 år nästa år.

Gårdagen spenderades främst med att skriva PM. Jag måste verkligen komma in i studierna, nu känns allt med skola bara motigt. Sedan blev det skidorientering hela eftermiddagen (se inlägget innan). Redan igår saknade jag Uppsala, trots allt som är här så känns Uppsala mer som hemma. Det är där jag har mitt liv. Dessa känslor bådar gott tycker jag, för det är ju trots allt där som jag kommer att spendera mina kommande tre år. 
 
Idag har jag hejat på längdskidsstjärnorna, galet vad fort de åker. Smög in i pressfållan och tog selfies med både Anna Haag och Charlotte Kalla. Sedan jag kom hem har jag skrivt ännu mer på PM:et och fyllt en släpkärra med flytt grejor. För i morgon går flytten. Mitt barndomsrum ser ut som en kontor och natten som kommer kommer jag att tillbringa på en madrass, då sängen sover i flyttkärran. Jag hann med en sväng till Ica Maxi, så nu kan jag fylla på skafferiet på måndag så att mamma och pappa inte behöver vara oroliga för att jag inte har någon mat att äta ;). I skrivande stund sitter jag och lyssnar på Lucas (vår hund) som snarkar ljudligt och högt och samtidigt som jag skriver listor med saker jag inte får glömma i morgon.
 
(synd att min telefon är så värdelös när det gäller bilder.....)