Jag har nog glömt att berätta om min nyfunna kärlek. En kärlek som jag kanske missbrukar något brutalt, men det går bara inte att sluta. Blomkolssoppa, så enkelt, gott och billigt för en student.


Receptet är enkelt:
Massa blomkål - ju mer dessto godare och man behöver inte laga lika ofta.
lök är gott i också 
Vanligt kranvatten
Salt och andra kryddor efter smak 
En skvätt grädde eller cream fresh 
bacon
Persilja

Koka blomkål och lök mjukt.
Häll bort överflödigt vatten (beror på hur krämig du vill ha)
Ta fram mixern och gå lös
Tillsätt grädde alt cream fresh
krydda mer
knaperstek bacon
toppa med bacon och persilja

Tyvärr får ni ingen bild då jag alltid hinner äta upp innan jag kommer på det.
Så ni får helt enketl själva testa och se hur fint och gott det blir!

2 kommentarer

Eva

07 Feb 2016 12:35

Borde bara skriva ut detta inlägg då jag är inne här minst en gång i månaden och kollar 😉

Eva

07 Feb 2016 12:35

Borde bara skriva ut detta inlägg då jag är inne här minst en gång i månaden och kollar 😉

Kommentera

Publiceras ej