Sa upp mitt medlemskap på mitt gamla gym, fitness 24 seven, tidigare idag. Det har varit ett jättebra gym och framför allt så har kostnaden varit så pass liten att det inte har gjort något att ha medlemsskapet även under sommaren. Att jag kunnat dra dit när jag inte kunnat sova har varit superbra. Tyvärr så har jag inte kunnat bokat in mig på ett enda pass då de alltid blivit fulla direkt. Tråkigt tycker jag som älskar att pressa mig mot andra, folk jag inte känner. 

Men det största är att jag saknar simhallen, jag saknar att kämpa mig slut i vattnet. Nu när jag äntligen kan springa igen är jag rädd att ta i för mycket och då kan ett löppass i simhallen skona min kropp från skador. Att kunna trampa vatten, köra förjävliga intervaller och verkligen ta ut mig. DET har jag saknat på gymmet. Att det dessutom finns ett större utbud på gruppass glädjer mig. Kostnaden blir den dubbla men det gör absolut ingenting när det kan skona mig från skador och lugna mitt inre. Så äntligen kör jag på Actic igen! 

Nu har jag haft en lugn vecka träningsmässigt. Min nacke har krånglat igen och då är det bara att lyssna på kroppen, annars får man sota för det senare. I morgon tänkte jag ta en powerwalk för att se hur kroppen reagerar och sedan blir det nog lite styrka på morgonarna som kommer. Kosten är inte heller bra, jag skäms. Men det är bara sommar en gång per år så då får man unna sig. I höst får det bli ordning och reda på både träning, nacke och kost! 

Kommentera

Publiceras ej