I morse vaknade jag av att klockan ringde, tankarna flög i väg och jag insåg att det var sista dagen innan ett par dagars ledigt. Kroppen värkte och jag insåg att dagen skulle bli lång. Gårdagen var hemsk. Hemsk med vimlande tankar och inre demoner. När jag får svar på snap att det syns att jag inte mår bra. Då är det illa. En snap, som man ändå försöker att se rolig ut på. Snacka om misslyckande. 

Jag har påbörjat en plan för hösten, en plan för mig själv. Det blir byte av gym, mål ska sättas upp både fysiska, psykiska och skolmässiga. 

Jag packar lite lätt till Svalbard och drömmer mig bort. Varför drömmer jag mig alltid bort? Googlar bilder på det fantastiska landskap som väntar om tio dagar. Längtar efter min fina vän som väntar där uppe i norr. Det ska bli så otroligt härligt att bara slappna av och vandra, skratta och dricka vin. 

Kommentera

Publiceras ej