I lördags så ägde Den blå tråden rum. Det är en dag för företag/hantverkare etc i byn att visa upp sig och sitt företag. På kvällen äger en gala rum där lokala talanger uppträder och alla pengar som samlas in går till välgörenhet. Jag tycker att denna dag är bland det mysigaste och bästa som händer i byn på hela året. Jag fick hälsa på supergulliga kalvar, beskåda frigående ekologiska höns. Äta på den lokala puben och handla kläder hos min favorit designer. Vi var en sväng till byggdegården och kollade på både keramik och ulltillverkade saker. På galan fick jag lyssna till vackra och superduktiga barndomsvännen Anna som sjöng duett med sin farfar, så himla bra. Jag kan bara tänka mig hur det skulle låtit om det varit jag och min farfar som stått längst där framme och uppträtt.. 

 

Kommentera

Publiceras ej