Idag är jag arg. Eller mer besviken på hur något så självklart inte alls är självklart. Idag hade vi lektion, schemalagd palpering mellan 8.15-10.00 och sedan 13.15-15.00. Glappet berodde på att läkarprogrammet bokat metodrummen (klassrum anpassade för massage, praktisk övning etc.) mellan 10.00-12.00.... Klockan 10 kom inga läkare, fett nice sa vi och njöt av att ha möjlighet att plugga praktiskt i riktiga lokaler för en gångs skull och inte bara hänga i korridoren. Klockan ett fortsatte vi att öva palpering och fick råd av en lärare. Klockan två kommer läkarna och bara "vi ska vara här nu". "vi bara nej, vi är schemalagda här till klockan tre. Kolla schemat." De bara "vi flyttade fram våran lektion vid 10.00 till nu klockan 14.00..., Så det är vi som ska vara här". Vi bara: "Vi är klara klockan tre så ni kan komma då." Då kom vår lärare och bara "tyvärr så måste vi enligt våra regler flytta på oss om läkare eller sjuksyrrorna kommer då de betalar för att använda våra lokaler" URSÄKTA?!?! ska vi flytta oss, från VÅRA lokaler?! Nog för att vi får slåss om metodrummen för att kunna plugga men ska vi dessutom passa upp på läkarna och tvingas att lämna värdefull tid i metodrummen med lärare? KNAPPAST. Att sedan få höra "det är lika bra att ni vänjer er, det är så det kommer vara i yrkeslivet" gjorde inte saken bättre. 

Gosh vad arg och bitter jag blev.

Åkte hem och tänkte plugga hemifrån. Möts av mina korridorare som bara "de byter internet nu!" Kommer in i mitt rum och möts av ett kaos. Nyinstalerad fibermottagare med sladdar högt och lågt. Sängen stod för både dörr och srkivbord (så stort bor jag) och det sprang arbetar in och ut. suck. Knappast optimalt för plugg...... Inser att de monterat den nya mottagaren precis så högt upp att sängen inte gick att skjuta in till väggen = en glipa på minst 5-7cm. Hur mycket kommer inte att trilla ner där?!?!?! skit. Bra att mina fina korrisar beställt internet så att det direkt när de slagit på de nya mottagarna kunde leverera bra uppkoppling. Tack Jessika och Dennis, tur jag har er! Ungefär här, mitt i allt kaos inser jag att jag inte kommer ha en chans att plugga mer idag. Jag var alldeles för irriterad och arg. 

Att mensvärk och PMS dessutom gör sig påmint kanske inte underlättade min dag. Men nu ska jag krypa ner och kika på lägenheter. Drömma mig bort. Leka miljonär. Godnatt.

Kommentera

Publiceras ej