Sommaren har börjat och jag ler med den. Det känns sjukt hur tillvaron helt plötsligt blir hanterbar. I fredags skrevs sista tentan för terminen - när jag lämnade tentasalen så var det som halv fysioterapeut. Sjukt vad tiden går fort. Vi cyklade och åt glass vid ån, det var jag och tre fina vänner från klassen. Sedan bytte vi om, dansskorna och sminket på för nu skulle det minsann firas att sommaren var här. Det blev middag och sen vidare för häng med en större del av klassen i en park. Kubbspelande, skratt och allmänt trevligt häng. Klassen har ju så mycket potential, varför når det inte ut under terminerna för??

I helgen har jag annars fått känna på hur Uppsala töms på folk under sommaren. Denna helg blev det dock lite extremt eftersom en viss Håkan hade en liten konsert i Göteborg. Men då ensamheten här var ett faktum var det bara att gilla läget och hitta på det man kunde. Blev spelkväll en kväll och middag ute med ett par fina vänner för att sedan gå till Interpool och spela biljard och shuffleboard en annan. Nationaldagen firades lite lätt med först lunch med Jessica från min förra korridor - OJ vad jag saknar dem. Fina fina rackis48! för att sedan gå till stadsparken och lyssna på tal, orkester och körer. 

Dagen idag har också bara flugit förbi, swish! Började med sovmorgon och lite packning för att sedan gå ut i solen och njuta av det magnifika vädret! Min kompis kom förbi och vi gick och åt lunch. Att prata om allt och inget, om livet och om framtid. Baktid. nutid. DET är kvalité det. Sen gick jag hem, packade mer, städade mer och la mig i solen för ytterliggare ett par timmar. Jag vill ju inte blända alla studenter på deras dag på fredag. Kvällen spenderades på bryggan vid ån med en superfin vän. Tiden bara rusar förbi när man har det bra.
I morgon kommer pappa hit och hämtar mig, om 18dagar börjar arbetet på kusten. Vad som händer tillsdess får förbli en ovisshet! 
 
 

Kommentera

Publiceras ej