Inte en dag för tidigt! Jag har hittat min vapendragare, min blivande livskamrat och jag kan till och med sträcka mig så långt å säga att det är det bästa som hänt mig. I augusti är det sex år sedan jag började gymnasiet, vad gammal jag blivit, men i augusti har det också gått sex år sedan jag fick min whiplashskada. Sex år med konstant huvudvärk, sex år av problem att träna längre distanser. 

Rullskidor, löpning, skidåkning, MTB ger efter typ 30min problem i nacken, jag får ont. Denna smärta leder sedan till jobbiga besvär dagen efter och några dagar till. Vilket gör att jag inte kan plugga, jag kan inte träna och jag har ens svårt att leva ett vardagligt liv. I bland tar jag risken å tränar distanspass ändå, psyket måste få sitt ibland också. Jag har nu köpt min landsvägscykel - och den är fantastisk! Viss positionen är lite påfrestande för en svag nackmuskulatur, men det tränar jag upp. Men det är INGA stötar, inte många vridmoment osv. Det är helt fantastiskt. Jag har nu kunnat cykla tre ggr på en vecka och alla gånger på 1-2h - jag minns inte ens när jag kunde ge mig ut och träna ett sådant pass sist och nu kan jag köra tre stycken på kort tid utan att få biverkning. LYCKA! 

 

Kommentera

Publiceras ej