12 dagar. 12 dagar med ett leende på läpparna. 12 dagar utan ångest. 12 dagar där jag kunnat leva i nuet. De senaste 12 dagarna har livet känts lätt. Jag är så lugn, jag överlevde en tentavecka utan att få panik. Jag skrev en tenta och kände mig till freds med både känslan och frågorna - när hände det senast? mellanstadiet? 

När folk frågat hur jag mått de senaste dagarna har jag ärligt kunnat säga "bra", "jag mår faktiskt bra". Det är en sådan sjuk känsla, så otroligt konstigt. Jag är van att behöva dölja och ljuga men nu behövs det inte. Visst jag är fortfarande otroligt trött som biverkning på medicinen men jag är lugn och full av glädje. Jag ler och möter en leende Frida tillbaka. Jag skrattar och mitt skratt klingar av äkthet. Det är så konstigt. Men det är sant. Det är så fantastiskt. Hade jag kunnat flyga så hade jag gjort ärovarv på ärovarv!

Kommer en skitdag så vet jag att jag kan må bra, jag vet känslan. Denna känsla och detta fantastiska liv låter jag inte demonerna ta ifrån mig igen!!

 

1 kommentarer

Eva

13 Sep 2016 07:36

Jag blir så glad av att se och höra dig så glad! Du är värd detta tusen gånger om! Tack för att du ringde så jag fick höra din lycka över telefonbruset :-D

Kommentera

Publiceras ej