Ännu en skolvecka är över och ett låångt höstlov är välkommet!
Dagen idag började med svenska, jag har aldrig blivit så besviken över en film som jag blev idag. Inte ens the twilight saga slår det här... Vi har haft som läxa att läsa Comédia Infatil och sen bearbeta boken på olika sätt efter. Som avslutning på det arbetsområdet skulle vi se filmen, filmen var nog bland det sämsta jag sätt. Den hånade boken. Lite lätt arg gick jag på matten, kul att man får ett arbetsområde efter lovet och ska jobba med det i 4 veckor.. Vi skidåkare är på läger 2st utav dem veckorna... Hur tänker lärare ibland??
Efter lunch gjorde jag och några till i min klass ett naturkunskapsprov som vi inte gjorde pga. olika orsaker när de andra gjorde det (jag var sjuk). När jag börjar skriva provet kommer jag och tänka på att SHIT engelskan... Jag hade glömt att snacka med läraren om att vi hade ett restprov som var tvunget att göras... Mycket riktigt när engelskan dragit igång kommer min engelska lärare, inte glad alls.... Säger inte ett ord mer än, jag vill prata med dig PONTUS nu! Pontus var min provvaktare... Ibland snurrar det förmycket i Fridas hjärna, men jag fick provet gjort och jag tror att det gick ganska bra trots allt :)

Jag kan knappt beskriva med ord hur underbart det är att sitta här på tåget lyssna till när folk pratar i telefoner med sina nära och kära, se ett ungt par kolla kärleksfullt på varandra. Jag kan nästan kalla det fredagsmys redan nu på tåget. Jag sitter och bara är, har inget plugg jag MÅSTE göra har inga MÅSTEN alls :) Det är lov, hur underbart klingar det inte i ens öron? Efter lovet är det 6 veckor kvar i skolan och 2 av dem veckorna är jag på skidläger. Snacka om kungligt!

Kommentera

Publiceras ej