Veckorna rullar på och studenten attackerar med en stormfart. De sista uppgifterna ska bara fixas. två religionsupg, två uppgifter i filosofi, ett matte nationella ska skrivas, sista rycket med samhällskunskapen, en geografiredovisning ska göras och att revidera PA-arbetet är kvar, sen, SEN är jag klar med hela gymnasiet.  
 
Nu på måndag väntar balen och jag är inte ens lite taggad, men det kanske kommer. Förhoppningsvis. Inte blev jag heller mer taggad i dag då jag vaknar av att halsen är svullen och gör ont och att rösten håller på att försvinna. Kollar febern och inser att jag borde somna tidigt i kväll, hoppas jag är frisk i morgon.
 
Nu ska jag inte klaga mer. Våren är här och sommaren på intåg. Jag får springa runt i klänning och njuta av att benen blir brunare för varje dag. Jag spelar sommarlåtar på hornet och tror jag är kung, tar promenader med voven och längtar till Nya Zeeland. Jag bakar bullar och shoppar lite då och då. Käkar mat på stan och tar en fika med en fin vän. Jag tror att våren gör mig kär, kär på riktigt, kär i livet.

Kommentera

Publiceras ej