Tankar fladdrar genom huvudet, vad är det jag faktiskt vill med de kommande åren? Ena sekunden vill jag inte annat än att plugga. Nästa vill jag upptäcka världen. Ansökningarna till gymansiet är inskickade - sjukgymnast hamnade först och lärare sedan. Uppsala slog Umeå och Linköping kom på tredjeplats. Men längst inne inom mig så säger en röst "ge sjutton i att plugga, lev istället". I julas och fram tills för ett par veckor sedan hade jag panik över sommarjobb. Nu har jag två. Ett ska bort och jag kommer att tillbringa sommaren på västkusten. Jag kanske borde jobba under hösten, fixa pengar och rehabelitera kontot som fått "lida lite i år" för att sedan ge mig ut i Asien till våren - visst låter det lockade? 
 
Vad som händer sedan är ett annat problem. 
 
Funderar även över hur det blir att komma hem till Sverige igen. Kaos. Men än så länge är det i alla fall några veckor kvar innan jag står ansikte mot ansikte med det riktiga livet i Sverige. Dock ska det bli ganska så gött, läs underbart, att krama om mina fina vänner. Mina vänner som mejlar mig, skickar kort, skickar brev och skypar med mig. Jag är lyckligt lottad alltså
 
 

1 kommentarer

Margaretha

10 Apr 2014 17:32

Bra att du söker gymnasiet ett varv till om du är lite osäker ♡ :)

Kommentera

Publiceras ej